Studentombudet er et lavterskeltilbud for deg som er student ved OsloMet Storbyuniversitetet, og:
- Har spørsmål om dine rettigheter som student
- Føler at noen på universitetet har behandlet deg dårlig og lurer på hva du skal gjøre
- Har prøvd å klage på noe eller si ifra, og føler at alt har stoppet opp
Studentombudet skal sørge for at din rettssikkerhet som student blir ivaretatt, og kan gi råd og bistand hvis du har spørsmål om dine rettigheter i studiesituasjonen.
Studentombudet er en uavhengig og nøytral person som bistår i å løse problemer og gi en konfidensiell og uformell gjennomgang av ulike alternativer i en sak. Studentombudet skal se til at saker som gjelder studenter blir rettmessig behandlet. Studentombudet kan også gi opplæring til studenttillitsvalgte om studenters rettigheter og plikter.
Du kan lese mer om studentombudet og få svar på ofte stilte spørsmål her.
Du finner studentombudet i Pilestredet 52, «Studenttorget», 1. etasje. Kom gjerne forbi eller ta kontakt på e-post, telefon, facebook, messenger eller teams.
Rebekka Midgaard er Studentombud på OsloMet.
E-post: studentombudet@oslomet.no
Telefon: 906 67 216
Følg gjerne Studentombudet på facebook!